Kósa Lajos töredelmesen bevallotta, hogy a tokaji borok szerelmese és kifejezetten fröccsrajongó.
Múlt héten szerdán a Debreceni Egyetem főépületében kerekasztal beszélgetés zajlott, melyre Kósa Lajos, Debrecen város polgármestere is hivatalos volt.

A 16:00 órakor kezdődött rendezvényt az egyetem díszudvarában megtartott borbemutató és kóstoló követte, ahol az ország különböző pontjáról érkezett fiatal borászok kínálták boraikat. A közel másfél órás beszélgetést követően itt bárki leöblíthette a kiszáradt torkát a tokaji, villányi, egri és móri borokkal.

A JunBOR rendezvényén a téma a VBK, azaz a vörösboros-kóla , illetve tágabb értelemben a fiatalok borfogyasztási szokásai voltak. A meghívott beszélgetőpartnerek elmesélték első találkozásukat a borral és a boroskólával.

Kovács Pál, a debreceni Esszencia Borszaküzlet tulajdonosa kifejtette, hogy valójában nem meglepő a két ital házasítása, mivel genetikailag szervezetünk kódolva van a magas kalóriabevitel igényére és fiatal korban mi sem egyszerűbb a felnőttéváláshoz, mint a már megszokott üdítőitalt elkeverni a „fanyar”, de felnőttesen alkoholos vörösborral.

Kósa Lajos töredelmesen bevallotta, hogy a tokaji borok szerelmese és kifejezetten fröccsrajongó. A minőségi borfogyasztás problémáját a fiatalok körében egészen egyszerűen a magas árban látja. A jó ár-érték arányú borok többsége a fiatalok számára megfizethetetlen, ezért van az, hogy nemcsak a fiatalok, de a magyar társadalom jelentős része is inkább sörfogyasztó és csak alkalomszerűen iszik bort. A borkultúránk rossz állapotát leginkább a nem megfelelően képzett éttermi személyzettel és idegen gasztronómiai szokások átvételével magyarázza.

Hernyák Tamás, aki borász és gasztronómus is egy személyben, inkább az alapanyagok minőségének eltérésében látja a nagyobb problémát, de abban ő is egyetértett, hogy nem lehet elég korán elkezdeni a fiatalok borhoz és minőségi étkezéshez való megismertetésének folyamatát.

Gál Tibor fiatal egri borász véleménye szerint meg kell tanulnunk a jó bort nemcsak értékelni, de érteni is. A tudatos nevelésnek igen fontos szerepet kellene játszania nemcsak a gasztronómia és borfogyasztás, de az élet minden területén.

Ipacs Géza grafikus sok neves magyar borászatnak tervez boroscímkéket. Szerinte nemcsak a borfogyasztásban, de az élet minden területén ki van téve a vásárló a termékek által sugallt érzelemképeknek. Elmondása szerint Bikavér címkének elhagyhatatlan színe a vörös, mivel a fogyasztóban ez a két elem nagyon erősen összetársult.

Az érdekes beszélgetés során ugyan arra nem kaptunk választ, hogy mit kell tennünk ahhoz, hogy a fiatalok borfogyasztási szokásait megreformáljuk, de ez az alkalom is lehetőség volt arra, hogy sokak szemét felnyissuk: igenis van jó magyar bor és vétek ezt a természet adta nedűt egy teljesen művi cukorsziruppal nyakon önteni.

Forrás:
http://www.wineroads.eu/hirek/1321/KOSA_LAJOS_BEVALLOTTA

A bejegyzés trackback címe:

https://totalwine.blog.hu/api/trackback/id/tr331961339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása