A kínálat szűkítését tervezik a tokaji szakemberek, ezzel eltűnik az aszúeszencia, a Tokaji Jégbor pedig a jövőben Zempléni Jégbor néven lesz kapható. Így várhatóan könnyebben tudják majd kommunikálni a termékeket.
Eltűnik a kínálatból az Aszúeszencia és a Tokaji Jégbor, ha véglegessé válik a Tokaji Borvidékre vonatkozó termékleírás, amelynek elkészítésére az Európai Unió kötelezte a tagországok borvidékeit. A tokai szakemberek szerint a jelenlegi termékskála túl széles, nehezen átlátható és kommunikálható, ezért van szükség annak szűkítésére.

Jarecsni János a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsának titkára azt mondta, hogy a termékleírás két év előkészítő munka után rövidesen elnyeri végleges formáját. Elkészítésében a hegyközségi tanács szakbizottsága mellett Tokaj-Hegyalja borászati szervezetei is részt vettek.

A borfajták szűkítéséről azért döntöttek a szakemberek, mert szerintük az aszúeszencia nehezen magyarázható termék a fogyasztók számára. Az aszú alapú desszertbor a hatputtonyos aszú és a még magasabb minőségű eszencia között helyezkedik el, gyakran össze is keverik az utóbbi borfajtával. Éppen ezért nehezen kommunikálható termék.

A Tokaji Jégbortól mint márkanévtől pedig azért válnak meg, mert nem erről a termékről híres a borvidék. A csak különleges időjárási körülmények között termelhető csemegebor eddig kiharcolt piacát azonban nem adják fel a tokajiak, csak a márkanév változik Zempléni Jégborra.

Forrás:
http://www.wineroads.eu/hirek/1303/MEGSZUNIK_A_TOKAJI_ASZUESZENCIA

A bejegyzés trackback címe:

https://totalwine.blog.hu/api/trackback/id/tr271920450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása